Передплата на газету Приватний підприємець на 2024 рік

Рассылка новостей




01.07.2010

Присоединяйтесь к обращению ассоциаций малого и среднего бизнеса Украины относительно существенного ухудшения условий ведения бизнеса в государстве


Президентові України
Януковичу В. Ф.

Прем'єр-міністрові України
Азарову М. Я.

Голові Верховної Ради України
Литвину В. М.

Голові держкомітету України з питань регуляторної політики та підприємництва
Бродському М. Ю.

Голові Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України
Козаченкові Л. П.

Голові Комітету Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва
Королевській Н. Ю.

Звернення асоціацій малого та середнього бізнесу Українищодо суттєвого погіршення умов ведення бізнесу в державі

Асоціації бізнесу роками чекали появи Податкового кодексу, сподіваючись, що нарешті буде вирішено питання законодавчого різноголосся у законодавчому полі для бізнесу.

Отримавши нарешті проект Кодексу, а також ознайомившись із ухваленим законом № 2275 (законопроект № 6337), ми були неприємно вражені.

Ухвалені останні зміни та зазначені плановані нововведення у сфері податкового законодавства викликали серйозне обурення в підприємницькому середовищі.

Зокрема, у проекті податкового кодексу передбачено такі неприпустимі для бізнесу кроки:

1)запровадження непрямих методів визначення податкових зобов’язань платників;

2)збільшення термінів податкових перевірок фактично втричі;

3)руйнація права збереження банківської таємниці; органи контролю можуть отримати будь-які відомості, матеріали, документи, що належать до професійної таємниці; банк тепер зобов’язаний надавати інформацію про клієнтів іншого банку, якщо «їхні імена зазначені у документах, угодах та операціях клієнта»;

4)посилення майнової відповідальності за погашення податкової звітності, зокрема за рахунок порушення принципу недоторканності майна громадян;

5)обов’язкове використання суб'єктами господарювання реєстраторів розрахункових операцій, крім фізичних осіб – підприємців на ринку, що суттєво ускладнює умови ведення бізнесу;

6)оподаткування доходів з депозитів фізичних осіб у розмірі 5%, що в умовах кризи закінчує руйнацію банківської системи;

7)надмірні неконтрольовані права ДПА, що виражаються в праві на зупинку будь-якого банківського платежу, праві списувати кошти з рахунків для погашення податкової заборгованості;

8)руйнація процедури захисту підприємця від неправомірно донарахованих податків (правило 20 днів відсутнє);

9)вилучення норми «конфлікту інтересів», що полягала у вирішенні суперечки на користь підприємця за умови двоякого трактування законодавчої норми;

10)вилучення цілого спектру видів діяльності зі спрощеної системи оподаткування з одночасним запровадженням 15%-го податку за умови виходу якогось платежу з дозволених рамок, що фактично робить кожного підприємця «цікавим» клієнтом для додаткової перевірки;

11)платники єдиного податку позбавлені права бути платниками ПДВ;

12)ненавмисне перекручення або відмова у поданні повної та достовірної інформації за запитами уповноважених осіб органів контролю стає серйозним адміністративним правопорушенням, наслідком якого є суттєві штрафні санкції (до 80 неоподатковуваних мінімумів);

13)спрощена схема розгляду судових справ щодо підприємців без обов’язкової присутності останніх;

14)остаточне руйнування інституту банкрутства як інструмента виживання підприємства.

Цей перелік зауважень можна було б доповнювати на кілька сторінок.

У Законі України від 20.05.2010 р. № 2275 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» зазначено:

1) …у 2010 році в складі валових витрат платника податку враховується 20 відсотків суми від’ємного значення об’єкта оподаткування з податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року;

2) …державні органи контролю мають право одержувати від суб’єктів господарювання та найманих ними осіб інформацію, документи і матеріали та відвідувати місця здійснення господарської діяльності під час виконання трудової функції такими найманими особами. За умови отримання інформації щодо «пасивних доходів» керівник відповідного податкового органу має ухвалити рішення про проведення позачергової податкової перевірки такого платника без його «попереднього попередження».

3) збільшення допустимих термінів перевірок суб’єктів господарювання з одночасним декларуванням їх скорочення у проекті податкового кодексу;

4) анулювання реєстрації платників ПДВ, якщо «в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням»;

5) суттєве збільшення рівня оподаткування суб’єктів підприємництва, яке провокує нову хвилю інфляції в умовах обмеженості обігових коштів та недоступності банківського кредитування.

Перешкоджання веденню господарської діяльності з узаконенням та звеличенням практики доносів, суттєве ускладнення процесу ведення господарської діяльності, провокування непрозорих форм ведення бізнесу та його контролю не те що не спрощують, а роблять бізнес – середовище в умовах кризи взагалі непридатним для повноцінного функціонування бізнесу.

На жаль, цей Кодекс та зазначений Закон № 2275 виявилися документами, що поставлять малий та середній бізнес не те що на межу виживання, а зруйнують економіку держави остаточно.

Зазначене суттєве ускладнення процесу ведення господарської діяльності, провокування непрозорих форм ведення бізнесу та його контролю не те що не спрощують, а роблять бізнес-середовище в умовах кризи взагалі непридатним для повноцінного функціонування. Ми вимагаємо припинення нищення малого та середнього бізнесу, що провокує масове безробіття, суттєве скорочення наповнення бюджету, остаточно зруйнує залишки інвестиційного клімату у державі.

Особливо обурює відсутність обговорення проекту Податкового кодексу за участю представників малого та середнього бізнесу та намагання ухвалити його в авральному темпі практично без унесення поправок та змін, що є неприпустимим і підкреслює непрозорість ухвалення законів щодо оподаткування в цілому.

Однією з цілей ухвалення Податкового кодексу повинно бути саме стимулювання підприємницької діяльності. Для цього потрібно залучення до створення Кодексу крім фахівців також представників малого та середнього бізнесу – безпосередніх платників податків та врахування більшості, а бажано всіх їхніх побажань, усунення наявних негативних моментів із кінцевим всебічним прозорим та публічним обговоренням документа. Для цього доцільно створити робочу групу з представників різних незалежних громадських та професійних об’єднань підприємців. Саме Законопроект, створений у такий спосіб, буде мати найбільшу довіру та сприйняття абсолютною більшістю бізнесу, сприяти підвищенню довіри до влади, системи оподаткування та стане передумовою до детінізації економіки.

29 червня 2010 року
Україна

  • Від профспілки «Підприємці Луганщини» Ігор Запрудський
  • Від ГО «Луганськ – мій дім» Андрій Кувічка
  • Від ГО «Правовий простір» (Сєвєродонєцк) Римма Білоцерківська
  • Від Комітету підприємців Львівщини Ярослав Рущишин
  • Від Харківського Клубу Підприємців Олександр Васільєв
  • Лістратов Олександр, підприємець (Рівне)
  • Від Донецького клубу підприємців Дмитро Дворніченко
  • Від Дніпропетровського клубу підприємців Ілля Рябцев
  • Від Львівської ГКІТІ «Династія» (Львів) Михайло Плєсков
  • ГО Асоціація «Львівське таксі» Андрій Хавич
  • Від профспілки таксистів Львівської області Ігор Михальський
  • Стефанко Ігор, Кохалевич Ярослав, Партика Сергій, Яницький Олег, Ігор Гурняк, підприємці (Львів)
  • Від туристичної асоціації «ЛАТО» (Львів) Тетяна Жукевич
  • Від Асоціації внутрішніх вантажних перевезень Львівщини Євгенія Вангала
  • Від Черкаського регіонального управління малих, середніх і приватизованих підприємств України Світлана Алюх
  • Від Хмельницької обласної ГОТП «Край» Супрунюк Олександр
  • Від Славутського осередку ГОТП «Край» Казіміров Анатолій
  • Від Нетішинського міського осередку ГОТП «Край» Веремій Роман
  • Від Старокостянтинівського міського осередку ГОТП «Край» Лисенко Ігор
  • Від Хмельницької обласної спілки перевізників Крутенчук Микола
  • Від Хмельницької профспілки захисту підприємництва Кнець Надія
  • Від Рівненської обласної ГОТП «Край» Михальчук Володимир
  • Від Ярмолинецької ГО «Наша сила» Козинець Михайло
  • Від ГО «Підприємці Тернопілля» Мокрій Петро
  • Від ГО «Підприємці Тальнівщини» Ковальов Анатолій
  • Від ГО «Актив Черкащини» Зоря Руслан


Ссылки по теме:

 

Источник: www.chp.com.ua

 

Additional Info

  • Размещение в RSS:: нет

Поделиться:

Новий номер!

  • Звітуємо/сплачуємо податки за І квартал 2024 року
  • Річна звітність загальносистемника: заповнення додатка Ф2

Детальніше...

Мы на Facebook

Популярне