Ні в якому разі не можна іти на компроміс з урядом щодо доопрацювання податкового кодексу.
Навіть, коли вони погодяться залишити спрощену систему фізосіб в такому варіанті, як вона є сьогодні.
Підприємці не повинні стати штрейкбрехерами і спокуситися хабарем від влади.
Реформування податкової системи потрібно було направляти на зростання економіки, спрощення адміністрування, вихід економіки з тіні, а не на збільшення повноважень податкових органів, зменшення їх відповідальності, знищення дрібного бізнесу та створення можливостей для власного безмежного збагачення.
З 1 січня 2011р. юридичні особи вже не можуть бути на спрощеній системі оподаткування. В тих, хто був на такій системі є товарні залишки з попередніх періодів. Вони автоматично стають дорожчими, так як раніше понесені витрати на їх придбання не будуть враховуватися в складі валових витрат. Така ж ситуація і з залишками у фізосіб-підприємців на єдиному та фіксованому податках.
Для малого бізнесу вводиться нульова ставка податку на прибуток – але міститься цілий ряд обмежень щодо таких підприємств. До того ж зі 100% вірогідністю можна спрогнозувати, що тим підприємствам, які навіть попадуть на нульову ставку податку на прибуток «податкова нагрузка» з податку на прибуток, яку податківці нав’язують тепер, буде просто арифметично добавлена до «податкової нагрузки» з ПДВ і підприємства все-рівно залишаться під пресом податківців.
Влада всіми способами настроює бюджетників, найманих працівників, пенсіонерів проти дрібних підприємців, заявляючи, що останні не хочуть сплачувати податки.
Це абсолютна брехня. Неважливо, що брехня Азарова - результат його економічної неосвіченості. Не він один ідеолог цього кодексу.
Розробники податкового кодексу не говорять, а податківці цього взагалі не розуміють, що дохід підприємця на загальній системі це не те саме, що заробітна плата найманого працівника. Цей дохід повинен оподатковувати за правилами, подібними до оподаткування дивідендів, тобто, без жодних обов'язкових соціальних та пенсійних внесків. Є варіанти - за ставкою, яка не перевищує, або ненабагато перевищує ставку відрахувань із з/п. Так є в багатьох країнах. Схоже було і в Україні на початку 90-х: підприємці - ФО сплачували до ПФ 9% від оподатковуваного доходу.
Влада і президент заявляють, що податки повинні сплачувати всі. Тільки замовчують, що олігархи будуть сплачувати до 17% як ПДФО з багатомільйонних дивідендів на привілейовані акції, а фізособи-підприємці загальної системи оподаткування - більше 50% з доходів, які не перевищують 13-14 тис. гривень, а з доходів 300 гривень в місяць більше 100%. Це така рівність по-Азаровськи від партії регіонів.
Чому не введено прогресивне оподаткування з максимальною ставкою не менше 40%?
Щоб мати ресурс для виплати заробітних плат в конвертах у великих торгових мережах та великих корпораціях.
А ще для олігархів залишають наступне:
Цитата
103.2. Особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на момент виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України.
Тобто, не надавати такому бенефіціару завірену в консульстві його країни в Україні довідку про сплачений в Україні в повному обсязі ПДФО, щоб потім цьому бенефіціару вже в його країні зарахували цю суму до зменшення податкових зобов’язань, а його ПОВНЕ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ОПОДАТКУВАННЯ В УКРАЇНІ.
А українцям, які отримують доходи в іноземних державах і з доходів яких там утримуються податки, ці податки лише враховуються у зменшення податкових зобов’язань:
Цитата
168.2.1. Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.
170.11.2. У разі коли згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, платник податку визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
170.11.2. У разі коли згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, платник податку визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
Чого ж така дискримінація українців?
Податковий кодекс обмежує права і звичайних громадян, які не є підприємцями.
Так, по діючому нині закону податкова інспекція за неповне або невчасне повернення надміру сплаченого ПДФО сплачує платнику до 100% штрафу. Щоб було зрозуміло, тепер, порушуючи закон податківці нараховують ПДФО на суму соціальної податкової пільги та утриманих із з/п внесків до ПФ і соцфондів громадянам, які звертаються для застосування права на податковий кредит, чим штучно зменшують суми до повернення.
Через суд громадяни повертають ці суми та додатково отримують суми штрафів з податківців (кого зацікавить, дам посилання з реєстру судових рішень). В податковому кодексі норма про штрафи анульована, як і норма про звільнення платника податку від сплати державного мита в разі звернення до суду з приводу неповного, або несвоєчасного повернення надміру сплаченого податку з доходів фізосіб.
В подальшому скурпульозне вивчення ухваленого ВР податкового кодексу викриє ще дуже багато замаскованих небезпек для суб’єктів господарювання та звичайних громадян. Виявити це за декілька днів неможливо.
Реформувати податкову систему потрібно після попереднього реформування пенсійного забезпечення, або одночасно з ним. І передувати цьому потрібні не вояжі Лєкаря по обласним центрам для "всенародного обговорення" з податківцями.
Особи, які створили одну з найгірших податкових систем у світі можуть змінити її лише на найгіршу.
Недолугість податкового кодексу виправдовують швидкістю його прийняття.
Як відомо, «поспешность нужна при ловле блох и при поносе©».
Можливо, доречно
Оголосити збір коштів на закупку протипоносних засобів для Азарова та більшості ВР
ИМХО,
Наразі, повинні розглядатися лише чотири питання:
1. Ветування (повернення в ВР з пропозицією скасувати вцілому) податкового кодексу.
2. Відставка уряду Азарова та призначення президентом нового складу уряду, до якого не повинні увійти нині діючі премєр-міністр, віце-прем’єри, міністри, їх перші заступники.
3. Недовіра складу ВР 6 скликання та призначення дострокових виборів ВР.
4. Недовіра Президенту України в разі затягування з поверненням податкового кодексу та призначення перевиборів Президента.